איך בוחרים חומרים למטבחים

תוכן עניינים

מטבחים משלבים בתוכם לא מעט טכנולוגיות מתקדמות.

המגוון הרחב של עיצובים, צבעים, סגנונות גדלים והיכולת לשלב בין מבחר חומרי גלם שונים,
מגדילה את טווח האפשרויות עד לבלתי מוגבל, כך שניתן להתאים את המטבח לכל צורך ודרישה.

רובנו מבלים במטבח זמן רב, אך לא פחות חשוב מכך – משקיעים בו הרבה מאד. המטבח הוא האזור היקר ביותר בבית, ולא נהוג להחליף אותו בתדירות גבוהה.
לכן קיימת חשיבות
לפרקטיות ובעיקר לבחירת חומרי הגלם בעיצוב המטבח.
בעבר עיצוב המטבח הסתכם במספר מצומצם של אפשרויות בחירה, יכולתם לבחור פחות או יותר בין עץ או פורמייקה.
כיום עם התפתחות הטכנולוגיה הסיפור אחר לגמרי, אמצעי הייצור המתקדמים ומגוון האפשרויות מצד היצרנים הובילו למהפכה של ממש בתחום חומרי הגלם למטבחים, כיום ניתן למצוא חומרים עמידים יותר, זולים יותר, ועם מגוון אפשרויות לעיצוב.
לבחירת החומר בו תבחרו לעיצוב המטבח שלכם ישנה חשיבות מכרעת הן על מראה המטבח והן על העמידות שלו.

לפניכם מגוון החומרים המומלצים לשימוש במטבח.


כאשר אנו מדברים על חומרים מהם עשויים מטבחים, עלינו להפריד בין גוף הארון לחזיתות שלו. 

גוף הארון:

סנדוויץ’ – לרוב גוף הארון יהיה עשוי מעץ סנדוויץ’. סנדוויץ’ הם לוחות של דיקט (משטח עץ דק) המודבקים יחד. ישנם שני סוגי סנדוויץ, אדום ולבן. היתרון העיקרי של סנדוויץ’ היא עמידותו הרבה.
הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר לגוף ארונות המטבח. הוא עשוי מסיבי עץ ודבק, והוא -MDF בעל יכולת עמידות גבוהה, שמקורה בתהליך אידוי וכבישה.

סיבית – יש הבוחרים בסיבית(שבבים דקים המשולבים בעיסת דבק) לבניית גוף הארון. הסיבית נחשבת לפחות עמידה, ונוטה לבלאי גבוהה ועלולה להתנפח מהר במגע עם מים.

חזיתות הארון:

פורמייקה – אם בעבר הפורמייקה נחשבה לחומר גלם נחות, בשנים האחרונות היא עברה שדרוג רציני. פורמייקה היא למעשה טפט עשוי משכבות של נייר קראפט מעובדות ודבוקות זו לזו, ואותה מדביקים על גבי MDF. הפורמייקה עמידה מאוד בפני מכות ובפני חומרי ניקוי קשים. כמו כן, היא קלה לניקוי וזולה בהשוואה לחומרים אחרים ומגיעה במגוון רחב מאוד של צבעים עיצובים ואיכויות.

פורניר – אחד מסוגי החומרים הנפוצים לחזיתות במטבחים. חזית שנראית כמו עץ, במקרה כזה רוב הסיכויים שהשתמשו בחומר שנקרא “פורניר”, פורניר הוא למעשה דף או טפט דקיק העשוי מעץ והוא מודבק על גבי MDF והוא נותן לדלת את המראה הרצוי של עץ, ללא חסרונותיו של עץ מלא. אך הוא הרבה יותר פשוט, זול ונוח לשימוש ממנו. ניתן לבחור את העץ הרצוי – דובדבן, מייפל, אורן וכו’ וליהנות ממראה טבעי.

פולימר – חומר נוסף שזוכה לפופולריות גבוהה. לפולימר יש שילוב יתרונות של פורמייקה וצבע. הוא חזק יותר מהצבע אבל פחות מהפולימר, ומצד שני יש לו מראה ורמת גימור גבוהה הזהה לצבע. הוא קל לניקוי ותחזוקה. ניתן לעבד את החומר ולקבל צורות ועיצובים שונים ולייצר מטבח בסגנון כפרי עם פיתוחים בעלות זולה יותר ממטבח צבוע בתנור.

צבע בתנור -טכניקת כיסוי צבע בהתזה. מאפשר חזית מטבח במרקם אחיד בכל גוון שרוצים. מטבח עם חזיתות אשר נצבעו בתנור נחשב לרגיש יותר לשריטות.

MDF ניתן לומר כי רוב חזיתות למטבחים עשויות מ-MDF. חומר זה עשוי מקרטון דחוס ברמה גבוהה מאוד, אותו מחפים ומכסים עם צבע ושכבות נוספות כדי להוסיף לו טקסטורה, עיצוב וצבע. הוא רגיש למכות ושריטות לכן מוסיפים לו ציפוי הגנה.

עץ מלא – חזיתות עץ מלא הן היקרות והיוקרתיות ביותר. בעבר הן היו הנפוצות בעולם המטבחים, אך כיום התחליפים האיכותיים שהגיעו גרמו לדלתות העץ המלא להידחק הצידה. מצד שני לחזיתות מעץ טבעי אין תחליף כאשר רוצים מטבח כפרי מעוצב ואיכותי.

זכוכית – בשנים האחרונות גובר הביקוש לחזיתות מזכוכית. הזכוכית משדרת ניקיון, אחידות ויוקרה. דלתות זכוכית מעניקות למטבח מראה נקי ומודרני. קיימות דלתות זכוכית במגוון רחב של עיצובים מראה הייטק, מבריק או מט, בעל מגוון רחב של צבעים, הדפסות ועוד. החיסרון הבולט של חזית מזכוכית הוא רגישות החומר לשבר וכן לכלוך וסימנים ממגע יד.

דילוג לתוכן