בחירת חלונות ותריסים מתאימים לעיצוב המטבח שלכם

תוכן עניינים

המטבח הפך בשנים האחרונות לחלל מרכזי בבתים רבים. בהתאם, כדאי מאוד להשקיע בעיצוב של המרחב הקולינרי, ובפרט בבחירת חלון ותריס שגם ישתלבו באופן מושלם עם שאר האלמנטים וגם יספקו מקסימום נוחות. הטיפים בעמוד זה יעזרו לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר בתחום זה.

מהו חומר הגלם האידיאלי לחלונות ותריסים למטבח?

הבחירה הראשונה היא של חומר הגלם שישמש לייצור התריסים והחלון למטבח. האופציה המומלצת ביותר היא אלומיניום. הסיבה הראשונה להמלצה החד-משמעית הזו היא העמידות של מתכת זו לקורוזיה – מאחר שבמטבח שוררת רטיבות, ובנוסף החלון ולעיתים גם התריס חשופים לגשם, כדאי להעדיף אלומיניום על פני ברזל (שעלול להחליד) או עץ (שעלול להירקב ולהתעוות).

יתרון נוסף של חלונות מסוג אלומיניום הוא העמידות המצוינת שלהם, כך שגם אם יש מפתח גדול במטבח (למשל כשהוא משקיף על גינה בבית פרטי), אין צורך במסגרת עבה מדי כדי להחזיק את הזכוכית. כמו כן, ניתן לבחור בין שלל עיצובים ופרופילים שונים של אלומיניום, לרבות חלון מפרופיל בלגי שיוסיף למטבח אופי ייחודי. עוד כדאי לדעת שניתן לצבוע פרופילי אלומיניום בכל גוון רצוי וכך להעניק גם לחלון וגם לתריס את המראה המדויק המבוקש והתאמה מושלמת לגוון המטבח שלכם.

מנגנון פתיחה

גם אם באופן טבעי מרב תשומת הלב מופנית לעיצוב התריס והחלון, כחלק מהרצון להקנות למטבח מראה מרשים במיוחד, יש עוד החלטה שדורשת תשומת לב – אופן הפתיחה של החלון ושל התריס. על-מנת לאפשר עבודה נוחה במטבח, ללא הפרעות, ההמלצה היא על חלון הזזה. אם ישנו מפתח קטן (בחלון הראשי או בחלון צדדי), אפשר להתקין חלון דריי קיפ שמאפשר לאוורר את החלל. מבחינת התריס, האופציה הנוחה ביותר היא תריס גלילה חשמלי, כך שגם אם הגישה אליו מוגבלת אפשר יהיה להרים ולהוריד אותו בפשטות, כולל תוך כדי אפייה ובישול אינטנסיביים.

הקנו אופי למטבח

המפתח העיקרי לעיצוב מרשים של המטבח הוא הקניית אופי לחלל. ישנו אינספור אופציות יפות ומעניינות עבור כל אחד מהאלמנטים במטבח, אבל אם לא בוחרים קונספט מתאים ומיישמים אותו באופן מוקפד, התוצאה תהיה מטבח חסר אישיות ומבולגן. כדי לבחור קונספט לעיצוב המטבח נדרשת התבוננות פנימית – כך שתבינו מה מתאים ספציפית עבורכם. אם הבחירה היא למשל במטבח כפרי, חלון בלגי הוא אופציה מעולה. במטבח בסגנון היי-טקי ישתלבו מצוין תריסים חשמליים בגוון כזה או אחר של אפור, ואילו במטבחי וינטג’ או רטרו כדאי לנצל את אופציית הצביעה של האלומיניום ולהעניק לפרופיל החלון גוון צבעוני (עם עדיפות לצבע פסטלי רגוע).

רמת גימור גבוהה במיוחד

עוד המלצה חשובה לגבי עיצוב מטבח היא לא להתפשר על איכות התריס והחלון ועל רמת הגימור שלהם. ההשקעה במטבח הינה חד-פעמית, ואילו התועלת – ארוכת שנים. אל תחסכו עכשיו על מה שבעוד מספר שנים יעלה לכם ביוקר ויצריך שוב עיצוב מחדש. עצבו את המטבח בסטייל ועם חומרים איכותיים, עשו זאת כמו שצריך.

דילוג לתוכן