בחירת תאורה מתאימה למטבח – על תאורה כללית, תאורה נקודתית ומה שביניהן

תוכן עניינים

כאשר עוסקים בעיצוב ותכנון המטבח, יש גם לתת דגש על כל נושא התאורה. איך נדע שבחרנו את התאורה המתאימה למטבח שלנו? למה כדאי לשים לב? אספנו עבורכם טיפים מצוינים. מוכנים? אנחנו מתחילים!

המטבח הוא הלב הפועם של הבית. הוא החלל המרכזי ואנו מקיימים בו שלל פעילויות כמו, ארוחות חגיגיות ומשותפות, הכנה של אוכל ועוד. התאורה במטבח תפקידה לא רק בהשלמת העיצוב, אלא היא גם תורמת לתחושה ולאווירה שיש במטבח.

עיצוב תאורה במטבח לא מסתכם רק בהתקנת מנורה

כאשר מתכננים תאורה למטבח, יש לבצע הפרדה בין התאורה הכללית שתהיה ממוקמת בתקרה שבחלל המטבח לבין התאורה הנקודתית שתהיה ממוקמת מעל האי או שולחן האוכל. כאשר מדובר על תאורה כללית, יש לבחור גופי תאורה מעוצבים שיפזרו את האור על כל האזורים במטבח בצורה שווה. כאשר מדובר על תאורה נקודתית, אפשר לבחור גופי תאורה שמכילים אהילים. היתרון הוא שכך הם לא מסנוורים את היושבים והם גם מאירים מטה על השולחן או האי. לגבי משטחי עבודה במטבח, גם כאן העדיפות היא להשתמש בתאורה נקודתית ועל כן יש לבחור ספוטים. הם יכולים לספק אור באופן שיהיה גם ממוקד וגם נקודתי.

פתרונות תאורה לארונות

אם יש לכם ארונות מטבח שהינם עמוקים, ההמלצה היא להתקין תאורת פנים בתוכם. יש גופי תאורה שיכולים להידלק עם פתיחה של דלת הארון. הדבר יכול לתרום גם לשיפור חווית השימוש וגם לשיפור חווית העיצוב. מעבר לכך, חשבו שבזכות העובדה שיש לכם תאורה בארונות עצמם, הרי שתוכלו בקלות למצוא את המוצרים שאתם מחפשים בארון, כי הוא יהיה מואר. אגב, אפשר גם להתקין שרשראות תאורה שיהיו מעל הארונות. הדבר נכון כאשר הארונות אינם מגיעים עד התקרה ואז יש חלל ריק. את אותו חלל, אפשר להאיר באמצעות שרשראות התאורה. כך המראה של הארונות יהיה מרשים ומלא יותר.

על אווירה ועל אור

גם במטבח, כמו בשאר חלקי הבית, מומלץ לבחור בתאורה צהובה ולא בתאורה לבנה. תאורה צהובה מעניקה חמימות ועל כן היא יכולה להשפיע רבות על האווירה שיש בחלל. לעומתה, תאורה לבנה, יוצרת אווירה שהיא קרה ולא נעימה. מבחינת גופי התאורה למטבח, אפשר לבחור בלדים, בניאון ובנורות PL. היתרונות שלהם כוללים חיסכון משמעותי בחלל וגם חוסר התחממות.

תכנית חשמל ותכנון התאורה

כאשר אתם נמצאים בשלבי תכנון המטבח, מומלץ כבר לתכנן את התאורה וכמו כן את תכנון נקודות החשמל שיהיו במטבח. כך תהיו בטוחים שלא תהיה לכם בעיה מבחינת נקודות חשמל שתרצו לחבר אליהן את גופי התאורה שיהיו במטבח.

ומה לגבי הגדרה של אזורי העבודה במטבח?

בדקו באיזה אזורים אתם תשתמשו על מנת להכין את האוכל וכמו כן קחו בחשבון שאלו האזורים שצריכים להיות הרבה יותר מוארים. לדוגמה, אם מדובר על משטח עבודה, אז יש להאיר אותו בתאורת ספוטים ואם מעל משטח העבודה שלכם ממוקמים ארונות, אז תוכלו להשתמש בפס לד או שרשרת לדים וכך להאיר את המשטח. מבחינת תאורה שתהיה במרכז החלל, יש לבחור בתאורה כללית. בדקו שאתם בוחרים תאורה שתהיה נעימה אבל גם שתהיה חזקה מספיק ותאיר את הנקודות השונות במטבח בצורה שווה.

דילוג לתוכן