בניית מטבח עם פרקט: כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

משטח פרקט הוא סוג עץ או למינציה, סוגי משטחים המשמשים כריצוף ובמקרים מסוימים כמשטחי ריצוף במטבח. במאמר זה נדון מהו פרקט וכיצד לטפל בו, בעוד שנדבר גם על סוגי הפרקט השונים ואופן התאמתם לסוג המטבח שלכם. הנה כמה דגשים על בניית מטבח פרקט.

בבואכם לבחור פרקט למטבח שלכם, תוכלו לבחור בין פרקט אמיתי לבין פרקט סינטטי, או מה שנקרא גם “פרקט למינציה”. רצפות פרקט מסוג למינציה קלות מאוד לתחזוקה, מכיוון שהן אינן זקוקות לאותה תחזוקה שמצריך עץ אמיתי. הלמינציה היא בעצם עץ סינטטי אשר אינו מצריך שימון או שימור, מה שבדרך כלל כן נדרש כאשר מדובר על פרקט אמיתי בתהליך בניית מטבח פרקט. במקביל לבירור מחיר נקודת חשמל, מחיר ארונות מטבח ושאר דקורציה וציוד, בררו גם מהם המחירים של הפרקטים.

כמה עולה פרקט למטבח ?

 

בדרך כלל, מחירי בניית מטבח מובנים מראש וקל לברר אותם, לרבות מחיר נקודת חשמל, מחירי מוצרי חשמל, ארונות אחסון למטבח ועוד. כאשר מדובר על בניית מטבח פרקט, זה לא מאוד שונה וכל המידע קיים ברשת. לפי מחירון התקנת פרקטים למטבח, העלות מתחלקת ל-2 עלויות נפרדות: 1) עלות החומרים. 2) עלות ההתקנה.

מבחינת עלות החומרים, מחיר פרקט יכול לנוע בין 100 ₪ ל-250 ₪ ומעלה למטר מרובע. מבחינת ההתקנה, מחיר התקנת פרקטים נע לרוב בין 35 ₪ ל-70 ₪ למטר מרובע. לאחר שתמדדו את שטח המטבח שלכם, יהיה לכם קל לחשב מחיר בניית מטבח פרקט.

סוגי פרקטים למטבח ובכלל

 

פרקט במטבח

כאשר מדובר על סוגי פרקטים, ניתן לבחור בין סוגים שונים, לרבות פרקט למינציה, פרקט עץ מלא, פרקט תלת שכבתי, פרקט אלון טבעי, פרקט עץ אלון מבוקע, פרקט עץ אגוז, פרקט עץ איפאה ועוד סוגים שונים. אם כבר ביררתם מחיר נקודת חשמל ומחיר פרקט למטבח, כעת נשאר לכם רק לבחור את הסוג הנכון לסוג המטבח שלכם.

בעוד שישנם פרקטים שנחשבים עדינים ומצריכים תחזוקה שוטפת, פרקטים אחרים יהיו יותר עמידים. למשל, ישנם פרקטים אשר מיועדים לחללים בהם הרצפה נוטה כל הזמן להירטב. אם אתם יודעים שאתם “חולי ניקיון” ועושים ספונג’ה 3-4 פעמים בשבוע, עדיף להתקין פרקטים שמסוגלים להתמודד עם רטיבות כזאת.

 

הוזלת עלויות בניית מטבח פרקט

 

בין אם מדברים על מחיר נקודת חשמל או מחיר התקנת פרקט במטבח, כולנו יודעים שהאינטרנט הוא משאב מצוין למידע ולהוזלת מחירים. אבל כשזה מגיע להשוואת מחירים, אנחנו בדרך כלל הולכים לחנות פיזית ומשווים מחירים תוך כדי כיתות רגליים.

אמנם, בימינו השוואת מחירים להתקנת פרקט מתבצעת בקלות ובכמה דקות, בפורטלים המקוונים. אתם יכולים לברר על המתקינים הטובים ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלכם באתר השוואת מחירים, כמו גם לברר ביקורות על מתקינים, למצוא אותם לפי אזורי מגורים, לסקור חוות דעת של לקוחות ועוד. ככה בונים מטבח פרקט בתקציב ידידותי.

דילוג לתוכן