הדגשים החשובים ביותר בכל שיפוץ של מטבח

תוכן עניינים

אנחנו מבלים במטבח זמן רב, משקיעים אנרגיות, יצירתיות, כסף וגם את הנשמה בהכנת אוכל. בבתים רבים המטבח הוא גם מקום מפגש לכל בני הבית ולאינטראקציות נעימות עם האורחים. מטבח ישן או כזה שכבר נשחק אחרי שימוש אינטנסיבי של שנים רבות לא מאפשר את כל הנחת הנ”ל – ולכן כדאי לשפץ אותו.

באופן טבעי, שיפוץ מטבח הוא פרויקט מורכב, שחשוב לתכנן נכון וגם להפקיד את המשימה בידיים מנוסות ומיומנות. המידע בעמוד זה יעזור לכם להבין מהם הדגשים העיקריים ולמה חובה להקדיש תשומת לב כך שהתועלת מהשיפוץ תהיה מקסימלית.

בחירת סגנון ואופי

ההחלטה הראשונה לקראת השדרוג של המטבח היא לבחור לו סגנון ואופי. האפשרויות רבות: מטבח כפרי בנוסח טוסקנה, מטבח בסגנון אנגלי, מטבחי פרובאנס, מטבח מודרני, מטבחים בשחור לבן, מטבח בעל מראה תעשייתי, מטבח רטרו ועוד.

בחירה זו מכתיבה את שאר הבחירות בהמשך הדרך, כך שכדאי להתעכב עליה, ובפרט לחשוב טוב טוב איזה סגנון עיצוב ישתלב באופן מיטבי עם שאר החללים בבית. עוד פרמטר מרכזי להחלטה כבדת משקל זו הוא הרמוניה אתכם ועם האישיות שלכם.

מיפוי צרכים מפורט

מרכיב נוסף בתכנון שיפוץ מטבחים הוא התייחסות מפורטת לפן הפרקטי. מטבח, גם אם הוא יפה בצורה יוצאת דופן, לא יספק תועלת אמיתית אם הוא לא מאפשר לבני הבית לבצע את כל הפעולות המבוקשות מבחינתם באופן היעיל ביותר האפשרי. בפרט חשוב למקם באופן מדויק את הכיור, המקרר, הכיריים ומשטח העבודה, כך שהתנועה ביניהם תהיה נוחה גם כשיש יותר מאדם אחד במטבח. פתרונות אחסון יעילים תורמים גם הם לפונקציונליות של המטבח המחודש, ועוד סוגיה רלוונטית בהקשר זה היא אינטגרליות – מדיח כלים אינטגרלי, תנור בילט אין וגם מיקרוגל מובנה חוסכים מקום יקר בחלל ומייצרים אסתטיות מינימליסטית נקייה ונעימה לעין.

חיפוי רצפה בהתאמה מדויקת לכל מסגרת תקציב

את חיפוי הרצפה תוכלו לבחור מבין שלל אפשרויות: החל מיריעות PVC זולות (אבל כאלה שיכולות להוסיף צבעוניות מעניינת, למשל למטבח כפרי), דרך פרקטים פולימריים עמידים למים ששומרים על היופי שלהם גם כשהשימוש במטבח אינטנסיבי, ועד לחיפויים מגרניט פורצלן בכל סגנון רצוי (מראה בטון למטבח תעשייתי, מראה מאויר למטבח וינטג’ או רטרו ועוד). השיקולים המרכזיים לבחירה זו הם אופי המטבח ומסגרת תקציב.

משטח עבודה – הלב של המטבח

שיפוץ מטבח קומפלט כולל מן הסתם גם הרכבת משטח עבודה חדש. ה”שיש”, כפי שמכונה המרכיב המרכזי והמשמעותי כל כך של המטבח, מיוצר מחומרים שונים. האפשרויות העיקריות הן קוורץ, גרניט טבעי וגרניט פורצלן. עוד סוג של משטח עבודה שזוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות הוא הקוריאן, שבין יתרונותיו עמידות גבוהה במיוחד וסטריליות מוחלטת. הקוריאן הוא שילוב של הידראט אלומינה ושל פולימר אקרילי – שילוב שמייצר חוסן רב, ולכן לא מפתיע לגלות שהשימוש בקוריאן התחיל במטבחים התעשייתיים ומשם עבר גם למטבחים הפרטיים.

מקסימום תשומת לב גם לפרטים הקטנים

מאחר שהשימוש הצפוי המטבח נרחב, וכשמשקיעים בשיפוץ כולל של המרחב הקולינרי המטרה היא נחת לשנים רבות מאוד, חשוב להקדיש תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט: הידיות של הארונות, הפרזולים, הצירים של דלתות הארונות, חזית המקרר, החיבור בין משטח העבודה לכיור, מיקום מתגים שונים ועוד ועוד. בהתאם רצוי להיעזר במומחים בתחום – נשות ואנשי מקצוע מנוסים וגם קשובים, שיוכלו לעזור לכם להבין בדיוק את הצרכים ולממש כל רצון ורצון באופן מושלם.

דילוג לתוכן