כך תשדרגו מטבח קבלן פשוט ותהפכו אותו לנוח ומעוצב

תוכן עניינים

כאשר אנשים רוכשים דירת קבלן, הם לא ישאירו אותה לעולם כפי שהיא, היות והדבר הראשון שהם יעשו הוא להזמין שירות של עיצוב דירת קבלן, כאשר הפריט הראשון שהוא לב הבית ישודרג והכוונה היא כמובן למטבח. 

המטבח הוא כאמור, לב ליבו של הבית ולכן, יש להתאים את נתוני הנכס, הרגלי הבישול של כל אחד, הטעם האישי וכו’, כך שהוא יתאים לשאר האלמנטים בבית (היות ולרוב חלל המטבח הוא פתוח יחד עם הסלון ופינת האוכל). 

ייתכן כי כאשר תתבוננו בקטלוג, המטבח יראה לכם ממש מפואר אבל בפועל הוא לא ויכול להיות שאיכות חומרי הגלם, תהיה ירודה. על מנת לא להסתבך בהוצאות מיותרות, מומלץ כי תתחילו לחשוב על עיצוב מטבח חדש לפי טעמכם, כזה שיהיה איכותי ויתאים לצרכים  האישיים שלכם. לשם כך, נסו להיעזר באיש או אשת מקצוע המספקים שירותי עיצוב פנים.

ידעו את הקבלן וקבלו זיכוי על מטבח חדש

אמנם הקבלן שישמע כי ברצונכם לבצע עיצוב דירת קבלן, לא יוריד לכם מהזיכוי של הדירה ברכישתה, אבל אם מדובר על שדרוג מטבח מהמטבח הסטנדרטי למטבח איכותי, תקבלו זיכוי של כמה אלפי שקלים, מה שיסייע לכם לא מעט. שימו לב, כי הקבלן   יסכים כי תתקינו את המטבח החדש שאתם מעוניינים, רק לאחר קבלת המפתח. שימו לב, כי תוכלו לקבל זיכוי גבוה יותר מהקבלן, אם תשכילו לעשות ותבקשו את הזיכוי למטבח החדש, עוד לפני שתחתמו על חוזה הרכש.

שימו לב לעצתם של מעצבי מטבחים

מעצבי מטבחים, שתתחילו כבר להסתובב בין כמה מהם, ייעצו לכם לתכנן את המטבח החדש שברצונכם להתקין כמה שיותר מוקדם. דבר זה, עשוי להועיל את העלויות באופן משמעותי. למשל תכנון של תכנית חשמל ומים לפי הדרישות והצרכים שלכם מהמטבח ולא כפי שהתוכנית של החשמל והמים קיימת כיום. לאחר שיתקבל טופס 4, וחודשיים לפני שתיכנסו לדירה, יש ליידע את חברת עיצוב המטבחים, כך שכבר יוכלו לתכנן עבורכם את מועד האספקה והתקנת המטבח. זהו הדבר הראשון שמבצעים זוגות רבים בשלבי עיצוב דירת קבלן ומשם הם ממשיכים הלאה, לשדרוג הרצפות, חדרי הרחצה וכדומה. יש לשאול כמה שאלות שמעצבי מטבחים ימליצו לכם. למשל, לכמה אנשים מיועד המטבח? מי האדם העיקרי שיבשל בו? וזאת על מנת לתכנן את גובה הארונות, נוחות והרגלי בישול וכדומה, האם הדירה היא להשקעה? או למגורים של מי שרכש אותה? כמה זמן אתם מבלים במטבח וכן, כמה המטבח חשוב לכם? כאשר תענו על כל השאלות הללו, כבר תהיה לכם תמונה ברורה יותר.

העיתוי הנכון לשדרוג מטבח בדירה חדשה מקבלן

לפעמים המבנה של מטבח קבלן יתאים לכם אבל אתם רק מעוניינים לשנות את סגנון המטבח, למשל ממטבח מודרני למטבח בסגנון כפרי וחם יותר. השאלה היא, אם אתם מעוניינים במשהו שיהיה שונה לחלוטין, כי אז, תצטרכו לפנות אל נגר מטבחים או חברת לעיצוב מטבחים אשר תשנה לכם לחלוטין את החלל של המטבח. שימו לב, מתי להזמין עיצוב דירת קבלן כאשר השלב הראשון הוא שדרוג המטבח, היות והתקנת המטבח, תעכב לכם את זמן הכניסה לדירה ולכן, תכנון מקדים ומדויק יפתור את הבעיה.

דילוג לתוכן