משפצים את המטבח? כך תבחרו חלונות ותריסים מתאימים

תוכן עניינים

המטבח הפך בשנים האחרונות לחלל משמעותי במיוחד בבתים רבים. שפע תוכניות האוכל בטלוויזיה ואינספור המתכונים באינטרנט, וגם המודעות הרבה יותר למה שאנחנו אוכלים, מכל הבחינות, הובילו אותנו למטבח בתדירות גבוהה – וגם יצרו את הרצון לחדש את המרחב הקולינרי. אחת הבחירות החשובות היא של חלון ותריס, ובעמוד זה תמצאו טיפים לבחירה נכונה שלהם.

הפרופיל המתאים לחלון המטבח

במרבית המטבחים סוג החלון המתאים הוא חלון הזזה, בעיקר מטעמים פרקטיים. גם כשבוחרים פרופיל השיקולים הפונקציונליים הם אלה המשמעותיים ביותר, ולכן כדאי לוותר על אופציית העץ ולהתמקד באפשרויות השונות של חלונות אלומיניום למטבח – האדים והרטיבות בחלק הזה של הבית מחייבים חלון עמיד מאוד, בעוד העץ עלול להתעוות ואף להירקב.

במטבחים כפריים ניתן לתרום לאווירה הרצויה גם באמצעות חלון אלומיניום, וזאת ע”י פרופיל בלגי. פרופיל בלגי מברזל עלול להחליד ולכן ההמלצה היא להשתמש בפרופיל אלומיניום שמדמה באופן משכנע את הפרופיל הבלגי ה”קלאסי”. במטבחים מודרניים פרופיל אלומיניום סטנדרטי מקנה לחלון את המראה הרצוי – נקי, ענייני ולא גונב את הפוקוס מהאלמנטים האחרים בחלל.

תריסי גלילה, תריסי רפפה או תריסים ונציאנים?

לתריסים במטבח יש כמה תפקידים חשובים: הם מווסתים את כמות האור כך שמצד אחד השמש לא תסנוור אתכם כשאתם עובדים ומצד שני החלל לא יהיה חשוך, הם מווסתים את כמות האוויר שנכנסת למטבח כך שהטמפרטורה תהיה נעימה והם תורמים גם לאסתטיות של המרחב הקולינרי. בהתאם כדאי להבין מה מאפיין את האופציות השונות.

תריסי גלילה הם אפשרות פרקטית מאוד, כשניתן לבחור בין גרסה ידנית ולגרסה חשמלית. השיקול העיקרי הוא מיקום התריסים: אם למשל החלון נמצא מעבר למשטח העבודה או לכיריים, הגישה לרצועת התריס לא תהיה נוחה, ובפרט בזמן העשייה הקולינרית, ולכן מומלץ להתקין תריס חשמלי (כשאת כפתור ההפעלה תוכלו למקם במקום נגיש ונוח).

תריסי רפפה הם תריסים שנעים על גבי מסילה ומציעים יכולת חשובה: שליטה מלאה בזווית של השלבים ובהתאם בכמות האור והאוויר שנכנסת למטבח. תריסים ונציאנים מקנים גם הם את היכולת הזו, ובנוסף ניתן לגלול את התריס כולו כלפי מעלה – כך שמדובר בתריסים פרקטיים במיוחד עבור מטבחים.

עוד כדאי לדעת לגבי התריס הוונציאני שהוא לא חייב להיות מעץ (שכאמור עלול לסבול עקב התנאים במטבח) – ישנם תריסים ונציאנים מאלומיניום במבחר רחב של גוונים, כולל כאלה דמויי עץ, כך שהתריסים ישתלבו באופן מושלם עם המטבח גם בהיבט האסתטי.

דילוג לתוכן