ניצול נכון של מרחב המטבח

תוכן עניינים

המטבח הינו מרכז הבית ומשמש אותנו כמה פעמים ביום. לכן, הוא חייב להיות מאד פונקציונלי ונוח לשימוש ולשהייה בו. ישנה חשיבות רבה לניצול נכון של מרחב המטבח ולתכנון מדוקדק של שטחו. לכן צריך להקדיש מחשבה ליצירת מרחבי אחסון מספקים, ניצול כל פינה במטבח, שימוש ברהיטים, במשטחים ובמגירות הנשלפים ומתקפלים חזרה, פתרונות אחסון למכשירי חשמל ועוד. השאיפה היא ליצור במטבח חלל שירגיש כמה שיותר גדול ומרווח וכמובן שלא על חשבון הנראות שלו.

טיפים לניצול נכון של מרחב המטבח

לבנות את ארונות המטבח לכל גובה הקירות – טיפ זה חשוב כדי לנצל באופן מקסימלי חלל המטבח. ניתן לתכנן את הארונות עד לגובה התקרה ואף מעל המקרר כדי ליצור שטח אחסון כמה שיותר גדול.

שימוש בצבעים בהירים יוצר אשליה של גודל ומרחב – ככל שחלל המטבח קטן יותר, כך חשוב יותר להשתמש בו בצבעים בהירים. הצבע הלבן יוצר אשליה של שטח גדול, יותר מאשר הוא במציאות. הצבעים המומלצים לשימוש בחזית הארונות, בקירות ובמשטחי העבודה הם: לבן, שמנת ופנינה. הצבע הבהיר אף יוצר אוירה רגועה ונינוחה במטבח.

ניצול פינות המטבח – הפינות במטבח הינם אתגר לתכנונו ולעיצובו כדי לנצל באופן מירבי את שטחו. חשוב  לנצל את שטחן בצורה חכמה ויעילה. בין האפשרויות: אחסון פינתי, קרוסלה, פתרונות פרזול פונקציונליים כמו מתקני סל שניתן לשלוף אותם מהארון לאחסון כלי מטבח ועוד.

עיצוב מטבח מודולרי – מטבח מודולרי מסייע רבות לניצול נכון של מרחב המטבח, משום שניתן לשנות ולהזיז את חלקי המטבח לפי הצורך. לדוגמה: משטח עבודה שיכול להפוך לשולחן אוכל, אי שניתן להאריכו ולקצרו לפי הצורך או מגירה שיכולה להפוך לדלפק.

לשבור את הקיר שבין המטבח לסלון – שבירת הקיר תיצור חלל גדול יותר ותחושת מרחב והמטבח יהפוך לחלק מחלל הבית. במידה ולא ניתן להוריד את כל הקיר, יש אפשרות להשתמש בעמוד התמיכה למטרה פונקציונלית כלשהי, כמו: הקמת בר ישיבה, יצירת מרחב עבודה, או יצירת אזור אכילה.

חלון המטבח כמקור אור – לדאוג שחלון המטבח יהיה גדול ככל האפשר כדי שיכנס דרכו כמה שיותר אור.

התאמת צבעי המטבח לצבעי חלל הבית – צבע דומה או זהה לקירות המטבח ולקירות החלל המרכזי בדירה יוצרים תחושה של חיבור לחלל גדול אחד.

פתרונות אחסון חכמים למוצרים חשמליים – תמיד חסר במטבח מקום אחסון ולכן פתרונות אחסון חכמים נדרשים.                           לדוגמה: הנחת מכשירי חשמל מתחת לארונות, מעל התנור או בצורה שנשלפת מתוך הארונות, כדי לחסוך את המקום שהם תופסים על השיש.

התקנת מדפים תלויים על הקיר – התקנת מדפים תלויים שעליהם ניתן לשים תבלינים, תה או קפה. ווי תלייה על הקירות כדי לתלות עליהם סירים ומחבתות. פתרונות אלו מוסיפים לעיצוב ייחודי של המטבח ומורידים את העומס שעל השיש.

אחסון מזון במזווה או במרפסת שירות ולא במטבח – זוהי עוד שיטה להפחית מעומס האחסון על השיש ובתוך הארונות.

לקרב את המקרר, הכיור והכיריים – אלו הם שלושת האזורים במטבח שהם בשימוש הגדול ביותר. לכן כדאי לקרבם זה אל זה.

להזמין רהיטים המותאמים לגודל המטבח – רהיטים המותאמים אישית למידת המטבח מעניקים לו מראה נכון ומאוזן ויוכלו לנצל באופן מכסימלי את שטחו.

תאורה המעניקה תחושת מרחב למטבח – פתרונות תאורה שגם הם יעזרו לניצול מקסימלי של שטח המטבח. תאורה גדולה ובולטת עלולה לתפוס שטח רב במרחב, לכן מומלץ להשתמש בגופי תאורה קטנים שימוקמו באזורים שונים במטבח. לדוגמה: ספוטים מעל הדלפק או גופי תאורה מתחת לארונות.

שימוש באביזרים אסתטיים ובצמחיה – עציץ או אדנית במטבח או על החלון יכניסו תחושה של טבע ורעננות למטבח וכמו כן חפצי נוי שונים. הם יסיטו את תשומת הלב מגודל המטבח אל יופיו.

נובו מטבחים – מומחיות בניצול מירבי של מרחב המטבח

אין זה משנה אם יש לכם מטבח קטן או גדול – נובו מטבחים ערוכה לספק פתרון אישי לכל גודל מטבח ולצרכיו של כל לקוח.

אנחנו כאן בשבילכם, עם הניסיון רב השנים שלנו ועם צוות מעצבי המטבחים המוכשר העובד בחברה – כדי לספק לכם מטבח מודרני בהתאמה אישית.

נובו מטבחים מתכננת ומייצרת מטבחים שבהם יש ניצול יעיל ופונקציונלי של שטח המטבח. מאחורי כל אלמנט שמתוכנן במטבחים שלנו מושקעת עבודת חשיבה ותכנון מוקפדת ומקצועית מהשורה הראשונה.

אנו מאמינים, כי מטבח מודרני ומעוצב כהלכה הוא מטבח שלוקח בחשבון את צרכי האנשים המשתמשים בו ומעניק פתרונות תכנון ואחסון חכמים.

בנובו מטבחים תוכלו למצוא מעצבים תעשייתיים שתחום התמחותם הינו ניצול חללים, כך שתוכלו להיעזר בהם ולהפיק את המקסימום מהמטבח שתרכשו אצלנו.

אנו מעוניינים שהעבודה במטבח תהיה עבורכם יעילה, תיקח זמן מועט ככל האפשר ושהתפקוד בו יהיה קל ונוח. בהמשך לתכנון המטבח ניתן גם לתכנן מזווה שיהווה פתרון אחסון מצוין הן לכלים והן לאוכל יבש ובקבוקים, ויקטין את עומס האחסון במטבח.

מתוך ניסיוננו הרב בתכנון, עיצוב ובניית מטבחים אנו פועלים לשרת כל לקוח באופן אישי מתוך הקשבה לצרכיו ולהעדפותיו כדי ליצור עבורו את המטבח המתאים לו ביותר.

חברת נובו מטבחים גאה במוצריה האיכותיים, במקצועיותה ובהקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד.

כל המטבחים שאנו מתכננים ומייצרים משדרים חדשנות ומקוריות וניתנת עליהם אחריות ל 12 שנה!

דילוג לתוכן