עיצוב מטבח – הטרנדים המובילים לשנת 2022

תוכן עניינים

אומנם למטבח יש תכלית עיקרית אחת, אך גם הוא מושפע מדי פעם מטרנדיים עיצוביים המשקפים את רוח התקופה. כדי שהמטבח הביתי יהיה מקום שתומך ביצירתיות ומעורר השראה כדאי להיות קשובים לטרנדים העיצוביים הללו. שנת 2022 מסכמת שנתיים של שהייה מתמדת בבית בחיק המשפחה, והדבר מתבטא בין השאר בעיצוב המטבח ובהתאמת הייעוד שלו לצורך המרכזי שהוא ממלא בבית.

בעולם שלאחר הפנדמיה, המטבח הוא הרבה יותר ממקום לבשל בו. הוא המקום שבני הבית מתכנסים בו, מכינים את הארוחות המשותפות, אוכלים, יושבים לשיחה נינוחה על כוס קפה ואף מארחים את החברים ואת המשפחה המורחבת. השינויים הרבים שהתרחשו בעולמנו בשנתיים האחרונות, השפיעו ישירות גם על הדרך שבה אנו מתייחסים למטבח הביתי, וגם על האופן שבו אנו מעצבים אותו. הינה כמה מהטרנדים המובילים בעיצוב מטבח בשנת 2022.

להכניס את הטבע פנימה

אחד הדברים החשובים ביותר שנעשינו מודעים לו בשנתיים האחרונות, הוא כמה חשוב להיות בחוץ, לשאוף אוויר צלול וליהנות מאור השמש. המודעות הזאת מובילה את מגמות העיצוב של המטבחים בשנת 2022 ומחוללת בהם שינויים מהותיים. חלונות גדולים שנפתחים לרווחה ומכניסים פנימה קרני שמש חמימות ואוויר נקי, הם חלק מהותי ובלתי נפרד מהמטבח החדש. וילונות למטבח מאפשרים לנו לשחק עם האור והצל וליהנות משהייה רגועה ונינוחה במטבח לאורך כל שעות היום. עיצוב מחומרים טבעיים כמו משטחי עבודה וארונות מעץ מאפשר לנו לחוות את הטבע במלואו וליהנות מיתרונותיו הרבים, מיופיו ומאווירה כפרית, פשוטה ונינוחה. גם במטבחים של שנת 2022 קיימות היא שם המשחק, והמטבחים רובם ככולם בנויים מחומרים טבעיים, איכותיים שאינם פוגעים בסביבה. 

המטבח כמקום מרכזי בבית

השנתיים שבהן המטבח הביתי תפקד גם כמשרד, גם כחדר מגורים וגם כמרחב לאימוני מזרון או מכשירים, הכשירו אותו לתת מענה לחיים הקדחתניים והדינמיים המאפיינים את עולמנו. אזורי המגורים בכלל והמטבח בפרט משמשים את בני הבית כיחידה אחת בלתי נפרדת שאינה זקוקה לגבולות, למחיצות או להפרדה. הגמישות העיצובית הזאת מחברת באופן טבעי בין המטבח ובין הסלון ומקצה למטבחים המודרניים תוספת מקום שמתאימה לפינת ישיבה מפנקת ולא רשמית או לאזור עבודה נוח לכל מי שעובד מהבית.

פינת אכילה ואירוח

אפשר לומר שריהוט המטבח הבולט ביותר בשנת 2022 הוא האי הגדול והרב־תכליתי שמאפשר בישול בו זמני של כמה טבחים יחד, משמש פינת אכילה מרווחת ונוחה ואזור אירוח שאינו נופל מאזורי האירוח היעודיים ברחבי הבית. הודות לאי הרחב והשימושי בני הבית יכולים להצטופף בנוחות מפנקת במטבח, ליהנות מזמן איכות משפחתי, לבשל, לאכול, לשתות קפה, ליהנות מלמידה מקוונת או סתם לפטפט ביחד. כשמגיעים אורחים הם יכולים לשבת בכיף על כיסאות האי הגבוהים, לצפות בהכנות ולהתענג על שיחה נינוחה.

להחזיר עטרה ליושנה

כמו בזמנים עברו גם היום המטבח הוא המקום המרכזי בבית והאזור היחיד שבו יכולים כולם להצטופף בנחת וליהנות ממשפחתיות אוהבת ומרגיעה. הטרנדים המובילים של עיצוב המטבחים לשנת 2022 מכבדים את המגמה הזאת ומצעידים אותה קדימה כדי להחזיר את עטרת המטבח ליושנה.

דילוג לתוכן