עיצוב מטבח כפרי עם צמחייה מלאכותית

תוכן עניינים

סגנון עיצוב כפרי הינו אחד הסגנונות האהובים והפופולריים ביותר לעיצוב מטבחים.
ניתן להביא לידי ביטוי את העיצוב הכפרי של המטבח ע”י שימוש במגוון רחב של מוטיבים מעץ, ביניהם: ארונות עץ, רהיטי פינת אוכל מעץ, מדפים, כונניות, איי מטבח, התקנת תריסים ייחודיים ומזנונים כפריים.

אלמנט העץ בשילוב צמחייה מלאכותית בעיצוב מטבחים כפריים

בעיצוב מטבח כפרי יש שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ ובמיוחד זה הקרוב למצבו הגולמי הלא מעובד.
העץ נחשב לחומר גלם דומיננטי המשדר טבעיות וכפריות. אחד העצים שבהם משתמשים בעיקר במטבחים כפריים הוא האלון.
חומר נוסף שנהוג לשלב יחד עם העץ הוא הברזל. בנוסף ניתן לשלב משטח שיש מאבן טבעית המשלים את המוטיבים העיצוביים הכפריים הללו.
להעשרת האווירה הטבעית ניתן להוסיף גם פריטים דקורטיביים בסגנון אותנטי וכפרי, אדנית צמחי תבלין וצמחיה מלאכותית.

הירוק הירוק הזה…

המילים “טבע” ו”כפרי” מתקשרות אסוציאטיבית לפרחים וצמחים. את האפשרות להכניס את הצבע הירוק למטבח מספקת הצמחייה המלאכותית..
צמחיה מלאכותית נחשבת כמועדפת בעיצוב מטבחים – זוהי דרך מעולה להעשיר את האווירה הכפרית במטבח בפריטים דקורטיביים של עציצים ופרחים מלאכותיים.
עיצוב המטבח הכפרי באמצעות צמחים מלאכותיים היא דרך מעולה לשדרג אותו בדרך חסכונית וללא צורך בטיפול שוטף ובתחזוקה ולכן היא עדיפה על שילוב צמחים חיים.
הצמחייה המלאכותית דומה מאד לצמחייה טבעית, עד שיש צורך לגעת בצמח כדי להשתכנע שהוא אינו טבעי. היא מוסיפים תחושת רעננות ונגיעות של צבע התורמים רבות לאווירה הכפרית במטבח.

יתרונות עיצוב המטבח עם צמחייה מלאכותית

צמחיה מלאכותית בבית כולו ובמטבח בפרטי מעניקה לחלל תחושה של טבע ירוק והרבה חיות וחיוניות. הצמחייה האמיתית עולה לא מעט כסף ויש למצוא לה פתרונות השקיה שונים. מכיוון שעציצים וצמחים טבעיים דורשים אור, קיימת גם מגבלה של מיקום ליד חלונות ופחות באזורים אחרים של המטבח. מדי פעם יש צורך להחליף את הצמחייה הטבעית בצמחים חדשים לאחר שהקודמים נבלו, עובדה המעיקה על התקציב המשפחתי.
ולכן, כשמעצבים מטבח, ובמיוחד זה הכפרי, עם צמחייה מלאכותית נראה שזו ההחלטה הנכונה ביותר עם היתרונות הטובים ביותר.

טיפים לעיצוב מטבח כפרי יפיפה בשילוב צמחייה מלאכותית

התאמת צבעים – כדאי להניח את הצמחייה המלאכותית בתוך כדים, כלי קרמיקה או עציצים דקורטיביים בצבעים שמתכתבים עם צבעי המטבח השולטים.
למקם את הצמחייה על רקע לבן או בהיר – כששמים צמחייה על רקע בהיר – כשהצבעים הבולטים הם גווני הצהוב או הלבן – היא נראית בולטת ביופייה והרקע הבהיר מדגיש את צבעי עלי הצמח ואת הפרחים.
למקם את הצמחייה המלאכותית לפי גודל הצמח – צמחייה השתולה בעציצים גבוהים או גדולים יש להניח על הרצפה רצוי ליד קיר ריק. עציצים קטנים ניתן להציב על שולחן האוכל, מעל לארונות המטבח, על מדפים או על השיש.
ליצור קומפוזיציה מעניינת במטבח בעזרת הצמחייה המלאכותית – ניתן לעצב סידור וארגון אסתטי ומיוחד באמצעות “משחק” עם עציצים בגדלים שונים והנחתם במיקומים באזורים מגוונים במטבח.
הפרדה בין המטבח לסלון או לפינת האוכל – הצמחייה המלאכותית יכולה לשמש כדרך ייחודית להפרדה בין חללים באזור המטבח, כמו בינו לבין הסלון או בינו לבין פינת האוכל. באותה הדרך הצמחייה גם משמשת להגדרת החללים באופן טבעי.

דילוג לתוכן