עיצוב מטבח פרובנס מודרני

תוכן עניינים

המטבח הצרפתי הוא המטבח המפורסם והקלאסי ביותר. עולם קולינרי שלם של ריחות וטעמים מושלמים. אם אתם חולמים את עולם הגסטרונומיה הצרפתי, מטבח פרובנס הוא בדיוק מה שאתם מחפשים

 המטבח הכפרי הוא מהנפוצים בישראל. מדובר במטבחים העשויים לרוב עץ מלא, תוך הקפדה על החומרים והפרטים הקטנים, התאמה אישית לסגנון הבית ורמת גימור גבוהה. המטבח הכפרי מתאים במיוחד לעיצוב הישראלי הוא משדר חום וביתיות ומורכב מחומרים טבעיים המתאימים לאקלים הים תיכוני ולאופי החברה הישראלית.

מטבח כפרי כולל מספר סוגי מטבחים, ביניהם ניתן למצוא את המטבח האנגלי, מטבח כפרי מודרני מטבח פרובנס ועוד.

מטבח פרובנס הפך לאחד המטבחים המבוקשים בשנים האחרונות. סגנונו הייחודי של אזור פרובנס הצרפתי הוא זה שהביא את ההשראה לעיצוב ותכנון של מטבחים כפריים המעוצבים בסגנון פרובנס. אזור גאוגרפי זה, מתאפיין באדריכלות מרשימה, בטבע מרהיב ובאווירה כפרית חמימה. הוא מאופיין בשמש מלטפת ואדמה פורייה, וסגנון הבישול שלו מלא בתבשילי קדירה חמימים וקולינריה איכותית שמבוססת על התוצרת הנמכרת בשווקים המקומיים. אותה תרצו להכניס למטבח שלכם.

במטבח פרובנס העיצוב העיקרי מתבסס על אלמנטים כפריים, וחומרי הגלם הם טבעיים, כשבראשם, השימוש בעץ טבעי. המטבח הוא פונקציונלי ורחב ידיים, והוא כולל משטחי עבודה גדולים ורחבי ידיים. בניגוד לסגנונות מטבחים כפריים אחרים אשר יהיו בהם עץ גולמי, במטבח פרובנס העץ יהיה מלוטש ומהוקצע ולכן יעניק למטבח מראה מתוחכם אשר מאפיין מאוד מטבחים מודרניים.

ייחודו של מטבח פרובנס

המייחד את מטבחי פרובנס הוא השילוב בין אותנטיות למודרניות ומתקדם בין מציאת פתרונות אחסון מתקדמים ושימוש בחומרי גלם איכותיים תוך כד ירידה לפרטים הקטנים ביותר. בנוסף תמצאו במטבח חומרים נוספים – נירוסטה, ברזל ומתכות שונות, פרזול דקורטיבי, צירים חיצוניים, חריטות, ידיות תואמות ופרופילים מיוחדים בחלונות ובדלתות.

 

הצבעים הבולטים במטבח פרובנס יהיו צבעים חמים ובהירים כגון ירוק בהיר, מוקה, שמנת, ונגיעות של בורדו, חום או אדום כהה. מכיוון שיש הרבה שימוש בחומרים טבעיים אפשר לשלב כמה צבעים ועיצובים יחד.

במטבח פרובנס גם הקירות מקבלים תפקיד, כאשר אפשר למצוא מטבחים בסגנון זה שבהם הקירות נצבעו בשליכט צבעוני, וקיבלו גוני טרקוטה או אפילו גוני זהב ואדום עמוקים.

 

מקומות אחסון רבים, ומדפים פתוחים הם מאפיין נוסף של מטבחי פרובנס. תהליך הבישול והאפייה גלוי לעין ומוצג לעיני כל. הארונות המטבח פתוחים, וכלי הבישול תלויים מעל אי-העבודה. במטרה להציג בפני האורחים כמה שיותר אסתטיקה וכלים יפים, משום שהמטבח הוא עיקר הבית. אז אם אתם מתחברים במטבח שלכם לעיצוב הכולל מדפים פתוחים, מדפים תלויים, מתלים לכלי בישול, סלסלות, וחזיתות משולבות עץ וזכוכית, המדגישים את המראה הכפרי האותנטי מטבח בסגנון פרובנס בהחלט מתאים עבורכם.

 

מטבח פרובנס הוא אמנם מטבח כפרי, אך ביכולתו לענות על כל הצרכים הפונקציונאליים הקיימים בעיצובים של מטבחים מודרנים אחרים. אם החלטתם לבחור במטבח פרובנס, אין זה אומר שאתם מוותרים על כל החידושים האפשריים. ישנם תוספות טכנולוגיות חדשניות וייחודיות למטבחי פרובנס, אשר יתרמו לפונקציונאליות של המטבח וכמובן, גם יוספו לו מודרניות וחדשנות– כך יוצא, כי מטבח פרובנס מודרני מבטיח את כל הנוחות האפשרית בכל הקשור לבישול, אפייה וגם את המשפחתיות והחמימות.

מטבח פרובנס זה אביזרים וטקסטיל המייצגים את הסגנון והרוח העיצובית. על גבי המדפים הפתוחים יוצגו בקבוקי יין, צנצנות עם ריבות וירקות כבושים שמספקים צבע, ביתיות ונוסטלגיה. גם בבחירת הטקסטילים והאריגים כמו מפות, מפיות, וילונות ושטיחים יש לקחת בחשבון כי הם חלק בלתי נפרד מהמראה הכולל של מטבח . כל אלה נותנים לבית ולמטבח מראה פשוט וחמים.

דילוג לתוכן