מטבחים כפריים

תוכן עניינים

מטבח כפרי יוצר אווירה של טבע פשוט, אך מעוצב בקפידה. הוא משרה תחושה של חום ורוגע. יחד עם זאת, המטבח הכפרי המודרני אינו מוותר על הצורך להיות שימושי ולאפשר בו תפקוד יעיל ופונקציונאלי.

מטבחים כפריים

מהו מטבח כפרי?

המטבח הכפרי משרה תחושה שהטבע נכנס הביתה, גם אם הדירה ממוקמת בעיר גדולה וסואנת. הוא מקרין אווירה חמה וביתית בשל העובדה שהוא בנוי מעץ המשולב בגימורים מעוגלים ומקושטים בקווים שאינם סימטריים, בגילופי עץ בעיצובים שונים ובפרזולי מתכת עדינים.

הסגנון הכפרי שואב את השראתו מהאזורים הכפריים באירופה, שם היה נהוג להשתמש בעץ לבנייה ולעיצוב הבית. סגנון זה משתלב מצוין בסגנון המטבחים בארץ בשל האווירה המזמינה והחמה שהוא משרה על הבית.

מטבחים כפריים מאופיינים בפשטות ובפריטים מקוריים. אולם, הוא גם יודע לשלב כהלכה בין סגנון ישן לחדש: הכפריות הקלאסית אל מול החידושים הטכנולוגיים המודרניים. יש בו שילוב של חומרים טבעיים, כגון: אבן טבעית, עץ גולמי ואלמנטים של ייחודיים של פרזול.

הגוונים הדומיננטיים במטבח הכפרי הם גווני חום ושמנת, לעיתים משולבים בצבעי פסטל.

מה מאפיין את המטבח הכפרי?

  • מתאים לאנשים שחשיבותו של המטבח בחיי היומיום שלהם גדולה והשימוש בו תכוף.
  • יש בו שילוב של אלמנטים טבעיים.
  • העיקרון המוביל בו הוא של פשטות ונוחות.
  • סגנונו נראה מעט מיושן לעומת סגנונות מטבחים מודרניים.
  • נהוג לעצב את המטבח הכפרי עם שטח אחסון נרחב והוא מתוכנן כך שיעניק תחושה של מרחב
  • ישנם מטבחים כפריים בהם מעוצב אי מרכזי גדול שניתן להשתמש בו לדלפק אוכל, לשטח אחסון או למשטח עבודה. בדרך כלל האי עשוי ממשטח שיש גרניט בגווני אדמה או מבוצ’ר גולמי.
  • צבעי המטבח הכפרי הינם בהירים ומעוצבים בקווים נקיים, למשל: תכלת, טורקיז, כל גווני העץ, צבעים בהירים כמו שמנת וצבעי פסטל נעימים לעין.
  • חומרי הגלם שבהם משתמשים במטבח כפרי הם כל אלו שעונים להגדרה של “חומרים טבעיים”. כגון: אבן טבעית, עץ מלא, אריחים קרמיים או אריחים המשולבים עם אבן טבעית.
  • לקישוט הארונות וכן לקישוט מרחב המטבח כולו נהוג לשלב מוצרי פרזול בעיצובים ייחודיים, תמונות, אביזרי וינטג’ או אביזרים משוק פשפשים.
  • בארונות המטבח נפוצים גימורים עדינים של אלון או אורן טבעי. ישנם עיצובים כפריים שבהם משולבים דווקא גימורי עץ גסים המבליטים בצורה מכוונת את אי השלמות של העץ הגדל בטבע.
  • לעיתים משולבים בין ארונות העץ גם ארונות זכוכית, בחלק מהמטבחים צבועות המסגרות בצבעי פסטל ירוקים, צהובים או כחולים. 
  • ניתן לצפות את הקיר במשטחי עץ
  • משטחי רצפה – פרקטים של עץ אלון או מייפל, משטחי אבן מאבני ריצוף או קוורץ או אריחי טרה-קוטה.
  • רהיטי מטבח העשויים מחומרים טבעיים, כמו: עץ מלא, סורגי וינטאג’ בשילוב עם זכוכית עכורה על חלק מהארונות או מדפים בצבעי עץ.
  • אביזרים נלווים להשלמת המראה הכפרי – סירי נחושת ומחבתות התלויים מהתקרה, אוסף של כפות עץ מיושנות על הדלפק, פרחי בר על שולחן המטבח ועוד.

קטלוג מטבחים מלא של נובו

 

מעוניינים במטבח חדש


מטבחים כפריים מבית "נובו מטבחים"

מטבחים בסגנון כפרי

מטבח כפרי מעץ מלא

 מטבח שהחומר והצבע השולטים בו הם של  עץ בגוון טבעי ובגווני לבן. על הרצפה יש בדרך כלל ריצוף מפרקט באחד מגווני העץ הטבעי. במטבח ארונות אחסון רבים. מטבח זה יוצר תחושה חמימה, כפרית וביתית.

מטבחים כפריים מדהימים בנובו מטבחים

מטבח משולב כפרי – קלאסי​

מאופיין בחידושים מודרניים לצד המטבח הכפרי המיושן: שילוב של בוצ’ר עץ גולמי, משטח אבן קיסר בצבע בהיר, עיטורי ארונות מטבח יותר ישרים ופחות מעוגלים, קאנטים למשטחי עבודה בעיטור ישן וקלאסי.
בסוג זה של מטבח כפרי משולבים אלמנטים של המטבח הקלאסי עם המטבח הכפרי: מסילות עם צירים טלסקופיים, מגירות הנסגרות ללא רעש, ארונות אחסון שניתן להגיע בהם לכל פינה בעזרת פתרונות פרזול שונים, כלי חשמל שניתן לאחסנם בתוך הארונות, תאורה חבויה בארונות.

מטבח כפרי קלאסי

מטבח כפרי בצבע לבן

מטבח זה יוצר אווירה של ניקיון ונעימות, כשהצבע השולט בו הוא לבן. פעמים רבות מעוצב במרכז המטבח אי בצבע בהיר.
סביב הקירות ישנם ארונות אחסון רבים ומהתקרה תלויות מנורות מעוצבות וייחודיות.

מטבח לבן עם שיש אפור ואלמנטים של זכוכית

במטבח זה קיים שילוב בין הצבע הלבן של הארונות לבין שיש בצבע אפור. ארונות המטבח גם הם בצבע בהיר וחלקם משולבים בעץ עם זכוכית.

מטבח כפרי עם שיש אפור מגירות לבנות

מטבח כפרי המשלב עץ ואבן

במטבח מסוג זה קיים שילוב בין שני חומרים טבעיים: עץ ואבן שיש על גווניהם השונים. מטבח כזה יוצר תחושה כפרית – רומנטית ומזמינה. במטבח ארונות אחסון רבים, שיש גדול בגווני האפור וגופי תאורה התלויים מהתקרה.

נטבח כפרי משולב עץ ואבן

 מטבח כפרי צבעוני

מטבח כפרי שאינו בצבעים הרגילים של עץ או צבעים בהירים.            בסגנון זה קיים שילוב מעניין של ארונות בגוונים כהים (בדרך כלל שחור) כשלצידם ארונות בגווני פסטל כמו תכלת או סגול. הקרמיקה המצפה את הקיר בגווני לבן או שמנת וגופי התאורה צבועים בשחור או בזהב.

קיר לבנים וצבעי כחול

מטבח כפרי ייחודי בגוון כחול נייבי בשילוב של ארונות הצבועים בלבן. קיר המטבח עשוי מלבנים (בריקים) לבנים וגופי תאורה בעיצובים שונים המאירים על כל המרחב בתאורה טבעית.

מטבח כפרי צבעוני - תכלת

מטבח המשלב רצפה חומה עם ארונות לבנים

בעיצוב זה רצפת המטבח הכפרי הינה מפרקט באחד מצבעי העץ הטבעיים וארונות בצבעים בהירים של לבן ושמנת. בין הארונות הלבנים יש נגיעות צבע של עץ וירוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן