חיטוי וריסוס לפני הרכבת מטבח חדש בבית

תוכן עניינים

המטבח הפך בשנים האחרונות למרכז הבית בדירות רבות מאוד. בעידן השפע שבו אנחנו חיים, כשאינספור חומרי גלם זורמים לארץ מכל רחבי העולם, וכשהאינטרנט גדוש במגוון רחב של מתכונים מכל הסוגים ולכל הטעמים, וכשתוכניות הבישול, האפייה והאוכל תוספות את לב הפריים טיים בכל הערוצים, אין פלא שיותר ויותר ישראלים רוצים להביא גם הם לידי ביטוי כישורים קולינריים – ובהתאם משקיעים תשומת לב ומשאבים נוספים ביצירת המטבח המושלם עבורם.

כשמתכננים מטבח חשוב לקחת בחשבון מרכיבים רבים: החומרים הספציפיים שבהם משתמשים לצורך בניית הארונות, משטח העבודה, הכיור ועוד; איכות כל חומר גלם; המיקום של כל פריט; העיצוב והאופן שבו משתלב המטבח עם המרחבים האחרים בדירה; ויש שיקולים נוספים רלוונטיים.

בין אם בחרתם מטבח כפרי, בין אם אתם מעדיפים מטבחים מודרנים ובין אם אתם מתחברים למטבח הקלאסי, יש עוד מרכיב אחד חשוב כדי שתוכלו להפיק מקסימום תועלת ונחת מהמטבח: הדברה – ועוד לפני הרכבתו של המטבח החדש שלכם.

הדברה במסגרת החלפת מטבח

ריסוס וחיטוי יסודיים של המטבח הם תמיד פעולה מומלצת בהתחשב בכך שזהו מרחב שיש בו מזון – מה שמושך אליו חרקים שעלולים להיות מזיקים, מכרסמים ועוד בעלי חיים לא רצויים. אם אתם מתעתדים להחליף מטבח ישן, מן הסתם כל עוד זה הקיים ישנו אי אפשר להגיע באמת לכל פינה ולכל נקודה, גם לא כשמפנים את כל הארונות לטובת ריסוס יסודי.

אחרי הרכבתו של המטבח החדש שוב תהיינה מגבלות טבעיות עקב כל הפריטים שהזמנתם – ולכן התזמון הנכון של הדברת השטח הוא לפני ההרכבה.

הדברת דירה חדשה מקבלן

קניית דירה חדשה מקבלן מובילה במקרים רבים למחשבה שאין צורך בהזמנת  חברת הדברה לפני האכלוס. זוהי טעות: במהלך הבנייה עלולים להגיע לאתר חרקים שונים ועוד תופעה נפוצה היא קרציוני יונים – מעין כינים זעירות שמשאירות אחריהן היונים ושניזונים מדם, כך שהנוכחות שלהם בדירה עלולה להיות מעיקה מאוד.

במקרים אחרים “מתארחים” בדירה הנבנית מכרסמים וגם הם עלולים להשאיר אחריהם מזכרות לא נעימות. הרכבת מטבח חדש ללא חיטוי מקצועי של האזור, וכמובן גם של שאר המרחבים בדירה, עלולה להשאיר לדיירים הנכנסים את כל אותם אלמנטים מזהמים ובעייתיים. בהקשר זה חשוב להדגיש שהצוות שמגיע כדי להתקין את המטבח לא יכול כמובן להתפנות לניקיון הדירה או אפילו “רק” האזור שבו מתבצעת המלאכה, ומן הסתם גם לא מצויד בחומרי הניקוי הרלוונטיים.

מה כולל תהליך החיטוי והריסוס שכדאי לבצע לפני התקנת מטבח חדש?

הדברת מטבח לקראת התקנת מטבח חדש כוללת שני מרכיבים: חיטוי וריסוס. החיטוי כולל את סילוק כל הזיהומים הקיימים, לרבות אלה הלא בולטים לעין, וכמו כן קרצוף יסודי של הרצפה והקירות על-מנת להבטיח שהם נקיים באמת. בדירות ישנות ייתכנו כתמי עובש שהוסתרו על-ידי הארונות (או מרכיבים אחרים), ובמקרה כזה יכלול השירות באופן טבעי גם את הסרתו של העובש, שכידוע עלול לפגוע בדרכי הנשימה של כל מי ששוהה בבית ואף לגרום לסוגי סרטן מסוימים.

כשהמקום נקי לגמרי, מתבצע ריסוס שהתכלית שלו היא מניעה – מניעת הגעת נמלים, ג’וקים ועוד חרקים שעלולים לפגום בחדוות העשייה הקולינרית, ובדווקא במטבח חדש שהושקעו בו משאבים רבים. חשוב מאוד להפקיד את מלאכת החיטוי והריסוס בידי מדביר מוסמך עם ניסיון רב. בדרך זו תוכלו להיות בטוחים שהעבודה התבצעה באופן המקצועי ביותר ולכן גם האפקטיבי ביותר, ולא פחות חשוב – עם חומרים מאושרים לשימוש ולכן ידידותיים לסביבה ולבני האדם.

כותב המאמר: לידור יעקובי מדביר מוסמך מחברת המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il/

דילוג לתוכן