עיצוב מטבח כפרי זה לא רק עץ

המטבח הכפרי משרה אווירה חמה ומזמינה על המטבח ועל הבית כולו. הוא מתאים במיוחד לעיצוב הישראלי כי הוא משדר חום וביתיות ומורכב מחומרים טבעיים המתאימים במיוחד לאקלים הים תיכוני.

 בכל בית משמש המטבח כחדר המרכזי וליבו של הבית. עם הזמן הפך המטבח לא רק לפונקציונלי אלא גם לחווייתי. למקום מפגש שבו בני המשפחה מבלים יחד, מבשלים סועדים וצוברים חוויות. וככזה, מן הראוי לעצב את המטבח באווירה מחבקת וחמה, שתנעים את השהות בו. מטבח כפרי מעוצב זו הדרך הפשוטה והמהירה להכניס לבית שלכם תחושה חמימה וכפרית. הפתרון לכל מי שתמיד חלם לחיות בכפר ומצא עצמו גר בעיר.

מטבחים כפריים:

כאשר אנו חושבים על מטבח כפרי, אנו מעלים בדמיון מטבחים מרחבי העולם כמו טוסקנה או פרובנס, מטבחי עץ עתיקים אשר עולים מהם ניחוחות תבשילים משכרים. אנו טוענים כי מטבח כפרי יכול להשתלב נהדר בכל בית גם כאן בישראל. המטבח הכפרי מתאים במיוחד ללקוח הישראלי כי הוא משדר חום וביתיות ומורכב מחומרים טבעיים וחמים המתאימים לאקלים הים תיכוני.

בעיצוב מטבח כפרי יש המון מחשבה ויצירתיות. עיצוב כפרי מכניס את החום, שייכות והאווירה של המשפחה, הסגנון, הצבע, הסידור והזרימה היומיומית של בני המשפחה. כל משפחה והמיוחד לה, כך גם עיצוב המטבח הכפרי.

למטבח הכפרי מאפיינים עיצוביים מובהקים המזוהים איתו, שהתעדכנו בשנים האחרונות, עם תחייתו של הטרנד. המטבח נבנה בד”כ מעץ מלא, והוא מעוצב ממשטחי עבודה גדולים ורחבי ידיים. ברוב המקרים יהיה מקום גם לאי במרכז המטבח המורכב עץ מלא. הגימורים יהיו פחות מדויקים, קווים פחות ישרים ויותר עגולים, פיתוחים מעניינים וגם עבודות יד יכולים להיות חלק מהעיצוב במטבח. אופיו של המטבח מקבל משנה תוקף עם שילוב אלמנטים שונים של פרזול. ידיות, ווי תליה ואלמנטים נוספים.

מטבחים כפריים

נכון שחומר הגלם המככב במטבחים כפריים הוא עץ, אך לא רק עץ תמצאו בו. רצוי ואפילו מומלץ לשלב במטבח הכפרי חומרים נוספים. שלבו ברזל, מתכת, בטון ואבן בצורה שנראית כמה שיותר טבעית. את ריצוף המטבח אפשר לבחור, מאבן טבעית או דמוי טבעית, אריחים מצוירים או פרקט טבעי או למינציה.

הצבעים הבהירים כמו לבן או שמנת הם המבוקשים בעיצוב מטבחים כפריים כיום. לא רק בכך שהם מעניקים למטבח שלכם אווירה מאירה, אלא הם גם מעניקים לו תחושת מרחב. כך שגם אם מדובר במטבח קטן וצפוף, הוא עדיין יראה גדול יותר אם תבחרו בקפידה את הצבעים. אם חשקה נפשכם בצבעים נועזים יותר כמו ירוק, תכלת אפור וסגלגל גם אפשרי. בכל מקרה הצבע נבחר בהתאם לאווירה אותה רוצים בני הבית להשיג.

במטבח חשוב לשמור על פונקציונליות תפקודית, מפני שמדובר, קודם כל, באזור עבודה והוא אמור לשרת אתכם היטב. מטבח שיהיה נעים מצד אחד ופונקציונלי. אם אתם מעוניינים במטבח כפרי אך חוששים כי זהו מטבח מיושן, כיום ניתן לשלב אלמנטים וריהוט מודרני במטבח מבלי לפגוע במראה הכולל שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן